- 12242 reads
Jak wyglądają nasze
SZKOŁY PARTNERSKIE???
Już wiemy!!
Kolejnym zadaniem uczniów w ramach Projektu było uzyskanie informacji, zdjęć, prezentacji PowerPoint, a nawet video na temat naszych Szkół partnerskich.
Zacznijmy od Szkoły z Turcji
Inönü Anatolian High School.
Jest to liceum ogólnokształcące usytuowane w stolicy Turcji – Ankarze. Uczęszcza do niego ponad 1000 uczniów, a pracuje 75 nauczycieli.
Zaprzyjaźnieni uczniowie specjalnie dla nas stworzyli video nagranie, w którym pokazują i opisują swoją Szkołę.
W szkole możemy znaleźć m.in.
- dwa ogrody,
- boisko do gry w koszykówkę,
- boisko do gry w siatkówkę,
- boisko do gry w piłkę nożną,
- salę gimnastyczną,
- pracownię malarską,
- salę muzyczną,
- laboratorium chemiczne,
- bibliotekę,
- oraz 25 sal lekcyjnych.
Inönü Anatolian High School słynie ze swojego chóru oraz grupy tanecznej "Kuzeyin Uşakları". Ponadto, Szkoła może się poszczycić wieloma osiągnięciami sportowymi, nawet na szczeblu krajowym.
Dyrektor Szkoły Omar Dursun przesyła pozdrowienia :)
SZKOŁA Z FRANCJI
Lycée DIDEROT jest to liceum ogólnokształcące ustytuowane w malowniczym miasteczku Langres, w którym urodził się znany filozof francuski Denis Diderot. Okolica ta również słynie ze swoich przepysznych serów.
Szkoła składa się z trzech budynków i mieści ok 1000 uczniów, a pracuje ok. 100 nauczycieli. Uczniowie szczególnie zadowoleni są ze stołówki, która została niedawno wyremontowana, a serwowane jedzenie jest smaczne.
Zajęcia rozpoczynają się o godz. 8:00 a kończą (i tu niemałe zaskoczenie) o 18:00! W międzyczasie uczniowie mają przerwę na lunch, w wyznaczonych porach: 11:00, 12:00 lub 13:00.
SZKOŁA W RUMUNII
Colegiul Mihai Viteazul jest to Szkoła średnia w mieście Bumbesti-jiu. Została założona w 1955r. Uczniowie zaczynają codziennie zajęcia o godz. 8:00 rano i kończą o 14:00.
Do szkoły uczęszcza 400 uczniów oraz 30 nauczycieli. Jest to zespół szkół, w któym znajdziemy liceum ogólnokształcące ( profile: matematyczno-informatyczny, biochemiczny i filologiczny) oraz technikum gastronomiczne.
Koordynator Projektu: mgr Anita Fatyga