Staff training in Spain

 

 W dniach 5-9.03.2018r. sześć reprezentantek naszej szkoły przebywało w Hiszpanii.

Celem głównym tego typu wyjazdów jest podniesienie kompetencji językowych, kształtowanie otwartości na różnorodność językową i kulturową, wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz innowacyjnych metod nauczania.  

W wyjeździe biorą udział nauczyciele z naszej szkoły  Anna Kowalska, Agnieszka Bałaga, Angelika Bilewska, Agnieszka Zielińska Anna Marzec i Marta Łoboda.

 Leganes to miasto położone około 11 km od Madrytu. 
Pierwszy dzień spędziłyśmy na zwiedzeniu szkoły.


Przed budynkiem szkoły.


Andrea uczennica klasy  IV Gimnazjum opowiedziała nam o tutejszym systemie edukacji. Wskazując na znaczące różnice w stosunku do innych szkół hiszpańskich. 


Mieliśmy możliwość odwiedzenia uczniów przedszkola, szkoły podstawowej oraz gimnazjum.  


Naszymi przewodnikami byli tutejsi uczniowie. 


Zwiedziliśmy sale lekcyjne, bibliotekę, stołówkę i salę gimnastyczną.

 Udział w projekcie i zwiedzanie różnych krajów europejskich pozwala nauczycielom na  poszerzenie wiedzy dotyczącej systemów edukacyjnych funkcjonujących w danym kraju.

Jest to szansa na innowacyjne podejście do dotychczasowych metod nauczania w szkole, zapoznanie z kulturą, poszerzenie wiedzy historycznej dotyczącej krajów partnerskich.

 

Miałyśmy możliwość rozmowy z nauczycielami i obserwowanie różnorodnych zajęć lekcyjnych. Projekt Erasmus + umożliwia nauczycielom rozwój osobisty, a pogłębianie wiedzy z zakresu metodyki. Pozwala tworzyć ciekawsze ćwiczenia czy wprowadzać innowacyjne metody nauczania, a w rezultacie mocniej angażować uczniów w proces nauczania
– uczenia się. 

_____________________________________________________________

Madryt 

Popołudniu odwiedziłyśmy stolicę Hiszpanii. Poniżej filmik z wyjazdu.

https://www.magisto.com/album/video/MDpxQlhCBlgiLnwHDmEwCXt3?l=vswi&o=a&c=e&et=1&t=CShZOysQTkIxU390EnR7CgInDDcrH2sHCThgb
0B1D0dgWQR1QmoOQWBTAXVFcAtfZxUNb0MjWUcwUgZwFCEKQGYGUHZIJlxL

 Miejsc na mapie, w trakcie zwiedzania Madrytu jest wiele, że ciężko zdecydować,
które jest najważniejsze.
Dlatego też nie tracąc zbędnego czasu spacerem
udałyśmy się do centrum miasta.


Madryt to trzecia największa metropolia Unii Europejskiej z ponad 3,4 mln mieszkańców,
oraz miasto którego początki sięgają II wieku p.n.e

 

 
 
Pałac Królewski to jeden z symboli Madrytu. 
Resultado de imagen de palacio real
Palazio Real jest oficjalną siedzibą króla Hiszpanii  Filipa VI. 
 
Poniżej filmik z wyjazdu
 
 
Duże wrażenie  wywarło na nas Muzeum Prado.

Resultado de imagen de museum prado

Znajduje się tutaj największa na świecie kolekcja malarstwa klasycznego. W środku czekają dzieła Tycjana, Rafaela, Rubensa, Boscha, El Greco, Goi, Velazqueza i wielu innych znanych malarzy. 

Pamiątkowe zdjęcia na zerowym kilometrze na Placu Sol i pod stadionem Santiago Bernabeu.

 ______________________________________________

 Następne dni w szkole 



Ogromna popularnością cieszyły się zajęcia plastyczne prowadzone przez nasze koleżanki Annę Marzec i Martę Łobodę, które przybliżały  hiszpańskim uczniom polskie wielkanocne tradycje. Uczniowie sporządzali  ozdobne  pisanki z przygotowanych materiałów.


Uczestniczyliśmy w zajęciach języka angielskiego, hiszpańskiego, matematyki, zajęciach technicznych, informatyce itp.

Poniżej filmik z lekcji.

https://www.magisto.com/album/video/eX4jQlhCBlgiLnwHDmEwCXh9?l=vswi&o=a&c=e&et=1&t=CShZOysQTkIxU390EnR7CgInDDcrH2sHCThgb0B1
D0dgWQR1QmoOQWBUBnZCfg5fZxUMb0h_DUE1WFR6QnAMQzACBSASIl9F

Należy podkreślić szczególną rolę nauczyciela w szkole w Leganes, który jest dla ucznia bardziej przewodnikiem niż prowadząca osobą zajęcia przy tablicy zajęcia. Uczniowie zdecydowanie więcej pracują samodzielnie lub w grupach (2,3,4osobowych), a nauczyciel w każdej grupie wyjaśnia niezrozumiale kwestie.

Koniecznie pamiątkowe zdjęcie.

https://www.magisto.com/album/video/eHwjQlhCBlgiLnwHDmEwCXh5?l=vswi&o=a&c=e&et=1&t=CShZOysQTkIxU390EnR7CgInDDcrH2sHCThgb0B1D0
dgWQR1QmoOQWBUBnZBcwtfZxUMbxAiCEpqBAUnQ3ZfRTdXB3YTdgkQ


Uczniowie mieli możliwość nauki języka polskiego poprzez lekcję poprowadzoną przez Angelikę Bilewską. 


Młodzież poznała podstawowe zwroty z języka polskiego (związane z różnymi sytuacjami komunikacyjnymi), a także kulturę i obyczaje polskie.

Poznali podstawowe słowa i zwroty przydatne w codziennych rozmowach ( tj. przedstawianie się, powitanie, pożegnanie, zapytanie o drogę, przedstawianie swojej rodziny, przyjaciół, small talk -pogoda, samopoczucie, czas wolny).

Na lekcjach dzieci z tutejszej szkoły, podczas zajęć, które obserwowałyśmy, korzystały z podręczników oraz różnorodnych platform edukacyjnych.



 Rozwiązywały zadania, które ukierunkowane były na logiczne myślenie i praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy. 


Pamiątkowe zdjęcie w drodze do szkoły.

 

 Agnieszka Zielińska poprowadziła lekcje dotycząca polskich legend m.in. o smoku wawelskim.

Z kilku słów uczniowie musieli ułożyć historię dotycząca legendy. Następnie wzięli oni udział w quizie o Polsce.  Uczniowie mieli problem z odgadnięciem niektórych haseł, jednak dzięki pracy zespołowej, poradzili sobie
na piątkę z plusem! 

W zbiorach bibliotecznych Ania znalazła literaturę polska '"Quo Vadis" H. Sienkiewicza.

Uczniowie z tutejszej szkoły, zrobili niespodziankę naszym nauczycielom na lekcji hiszpańskiego. Zaprezentowali ciekawą formę prowadzenia zajęć, w formie scenek dotyczących popularnych postaci mitologicznych.

 



 Agnieszka Bałaga poprowadziła lekcję historii - poznanie najważniejszych wydarzeń z historii Polski od powstania państwa polskiego do II wojny światowej w 20 minut ! Następnie weryfikacja wiedzy w quizie.