Muzyka – Przedmiotowe Zasady Oceniania

Rok szkolny 2021/2021

Przy ustalaniu oceny z przedmiotu będą brane następujące czynniki:

- wkład pracy ucznia podczas zajęć

- zaangażowanie

- wiedza o muzyce

- uczestnictwo w wydarzeniach artystycznych w szkole i regionie

- aktywność na lekcji

- znajomość treści przekazywanych podczas zajęć lekcyjnych

Uczeń powinien (zasady pracy podczas lekcji):

- prezentować wysoką kulturę osobistą

- posiadać i systematycznie prowadzić zeszyt do przedmiotu

- być aktywny

- znać terminy poznane podczas procesu nauczania

- czynnie uczestniczyć w zajęciach

- nie używać telefonów komórkowych

Ocenie podlegać będą:

- znajomość tekstu i melodii pieśni i piosenek poznanych podczas lekcji

- odpowiedzi ustne i pisemne

- aktywność na lekcji( wspólny śpiew)

- przygotowane prezentacje multimedialne

- ocena za aktywność jest uwarunkowana frekwencją

a) 6 – 0 i 1 nieobecność

b) 5 -  2 i 3 nieobecności

c) 4 – 4  nieobecności

d) 3 – 5 nieobecności

e) 2 – więcej niż 5 nieobecności

Przypadki nieobecności usprawiedliwionej będą rozpatrywane indywidualnie.

Uczeń uczestniczący w projektach artystycznych /zespoły, reprezentujący szkołę na zewnątrz/ będzie oceniany indywidualnie.

Sprawdzanie wiadomości i ocenianie:

- ocena za I i II półrocze jest średnią z ocen cząstkowych

-  uczeń w semestrze powinien otrzymać trzy oceny

Ocena roczna jest średnią ocen semestralnych. 

- wszystkie oceny maja jednakową wagę

-  uczeń może raz w semestrze zgłosić nieprzygotowanie( nie dotyczy zadanych prezentacji)

- jeżeli w całym semestrze uczeń nie podejmie próby samodzielnego wykonania pieśni (śpiewu), nie może otrzymać oceny za semestr lub cały rok wyższej niż dostateczna

-  uczeń może poprawić ocenę w terminie dwóch tygodni od jej otrzymania (o formie poprawy decyduje nauczyciel)

Średnie na poszczególne oceny

- 1.75  -  dopuszczająca

- 2.75  -   dostateczna

- 3.75  -   dobra

- 4.75  -   bardzo dobra

- 5.30  -   celująca

Ocenę niedostateczna może otrzymać uczeń wykazujący wyjątkowo niechętny i lekceważący stosunek do przedmiotu oraz, który pomimo usilnych starań i próśb nauczyciela, nie uczestniczy aktywnie w zajęciach nauki śpiewu pieśni i innych utworów muzycznych.