Przyjaciół dość nabędziesz, gdy mało brać, wiele dawać będziesz.
- 9478 odsłon
Sprawozdanie z realizacji zajęć warsztatowych projektu: „Dać szansę, program warsztatowego wsparcia edukacyjnego młodzieży szkół zawodowych w powiecie buskim”.
Od stycznia 2010 r. w ZSP Nr1, ZSTiO, ZST-I realizowany był Projekt pn.: „Dać szansę, program warsztatowego wsparcia edukacyjnego młodzieży szkół zawodowych w powiecie buskim”. Miał on na celu poprawę atrakcyjności ofert edukacyjnych 3 szkół powiatu buskiego oraz rozwijanie postawy samorealizacji i postawy twórczej uczniów
w obszarze edukacji zawodowej.
w obszarze edukacji zawodowej.
Szczegółowe cele projektu to:
- podniesienie kompetencji interpersonalnych absolwentów na rynku pracy,
- rozbudowanie kreatywności uczniów, uczenie perspektywicznego myślenia, samooceny,
- rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie i wspólnego rozwijania problemów,
- zwiększanie motywacji do nauki, poprawa wyników nauczania, lepsze przygotowanie do egzaminu maturalnego i do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe,
- przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym poprzez zagospodarowanie czasu wolnego,
- wyrównywanie braków i dysproporcji edukacyjnych.
W naszej szkole utworzonych było 17 grup warsztatowych:
- języka polskiego – 3 grupy
- matematyczne – 4 grupy
- j. angielskiego – 3 grupy
- przedsiębiorczości – 3 grupy
- warsztaty informatyczne – 1 grupa
- warsztaty geograficzne – 1 grupa
- Klub Europejski – 1 grupa
- warsztaty gastronomiczne – 1 grupa
Projektem objętych jest 228 uczniów. Niektórzy z nich byli uczestnikami dwóch, trzech, a nawet czterech warsztatów.
Wszystkie opracowane przez prowadzących programy nauczania zostały zrealizowane.
Zaplanowane wyjazdy, wycieczki studyjne, wyjścia do zakładów pracy odbyły się zgodnie z harmonogramem.
Ogółem w ciągu roku szkolnego uczestnicy warsztatów wyjechali na całkiem bezpłatne wycieczki jedno lub dwudniowe do:
I edycja
1. Expo Sweet 2010 – Targi Cukierniczo-Lodziarskie – Warszawa,
2. wyjazd do Parlamentu i na Giełdę Papierów Wartościowych do Warszawy,
3. wyjazd do Teatru Ludowego na spektakl pn. „Przedstawienie Hamleta we wsi Głucha Dolna”. Wyjazd połączony z warsztatami autoprezentacji’
4. wyjazd studyjny po Regionie Świętokrzyskim - trasa wiodła od Św. Krzyża poprzez zespół Klasztorny i Narodowy Park Świętokrzyski, do Zagnańska, następnie do rezerwatu „Kadzielnia” aż po Zamek królewski w Chęcinach z przełomu XII i XIV wieku.
II edycja
1. Krakowa na Targi Międzynarodowe „Wyposażenie Hoteli i Gastronomii „Horeca”
2. do Warszawy Na Giełdę Papierów Wartościowych, a także do Muzeum Powstania Warszawskiego;
3. do Teatru Ludowego w Krakowie na spektakl teatralny „Pół żartem, pół sercem” połączony z warsztatami autoprezentacji;
4. Regionie świętokrzyskim - trasa wiodła od Św. Krzyża poprzez zespół Klasztorny i Narodowy Park Świętokrzyski, do Zagnańska, następnie do rezerwatu „Kadzielnia” aż po Zamek królewski w Chęcinach z przełomu XII i XIV wieku
5. wyjazd studyjny do Wrocławia do Politechniki Wrocławskiej, do Centrum Sieciowo-Superkomputerowego (WCSS),.Zwiedzanie zabytków Wrocławia.
Ogółem we wszystkich wycieczkach wzięło udział 180 uczestników warsztatów i 13 opiekunów z naszej szkoły.
Innowacyjną formą prowadzenia zajęć były również wyjścia z uczestnikami warsztatów do zakładów pracy na terenie Buska.
Uczniowie zapoznali się z zakresem działalności i organizacją następujących firm:
- z Biurem Doradztwa Podatkowego „Dziesięcina”,
- Powiatowym Urzędem Pracy,
- z bankiem Przemysłowo-Handlowym
- Bankiem Spółdzielczym
Ogółem 60 uczestników przyjrzało się pracy interesujących ich zakładów od wewnątrz.
W ramach realizacji projektu odbyły się w naszej szkole również następujące konkursy
z bardzo atrakcyjnymi nagrodami:
z bardzo atrakcyjnymi nagrodami:
- Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej, w którym wzięło udział 6 drużyn- po dwie z każdej z 3-szkół,
- Konkurs „Wędrówki kulinarne po literaturze i filmie”, którego zadaniem było wykonanie i prezentacja potraw występujących bądź kojarzących się z wybranym utworem literackim lub filmem.
W kwietniu uczestniczyliśmy również w Powiatowych Targach Edukacyjnych, prezentowaliśmy w sposób niekonwencjonalny wszystkie rodzaje realizowanych w ramach projektu.
Warsztaty matematyczne umożliwiły zaobserwowanie świata w trójwymiarze, zabawy językowe cieszyły się wielkim zainteresowaniem ze strony gimnazjalistów, a ciasteczka
z wróżbami w j. angielskim wzbudzały zainteresowanie i radość.
z wróżbami w j. angielskim wzbudzały zainteresowanie i radość.
Niezliczone ilości słodkości tworzyły niezwykłą ucztę nie tylko dla podniebienia, ale również dla oczu.
Uczestnicy Klubu Europejskiego udzielali informacji na temat zasad funkcjonowania
Unii Europejskiej. Rozdaliśmy gimnazjalistom 2000 ulotek, notesy, 300 długopisów z logo
i nazwą projektu, płytki z nagranym sprawozdaniem z realizacji projektu i zdjęciami
na temat Unii.
Unii Europejskiej. Rozdaliśmy gimnazjalistom 2000 ulotek, notesy, 300 długopisów z logo
i nazwą projektu, płytki z nagranym sprawozdaniem z realizacji projektu i zdjęciami
na temat Unii.
W ramach projektu szkoła została doposażona w:
- tablicę interaktywną z projektorem i oprogramowaniem do matematyki, j. polskiego, j. angielskiego, geografii;
- laptopa,
- kolorową drukarkę,
- komplet słowników z j. angielskiego dla uczniów i dla nauczycieli,
- zastawę stołową, dwa komplety sztućców i inne artykuły potrzebne do dekoracji stołów,
- materiały biurowe do prowadzenia projektu.
Wszyscy uczniowie dostali nośniki informacji z logo szkoły, zeszyty i długopisy.
W trakcie trwania Projektu wśród uczniów uczęszczających na warsztaty zostały przeprowadzone ankiety ewaluacyjne.
Zauważa się między innymi znaczne poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie danego przedmiotu, poszerzenie umiejętności korzystania z technologii informatycznych, a także wzrost kompetencji interpersonalnych, zwiększenie motywacji do nauki, wyrównywanie braków i dysproporcji edukacyjnych, nabycia umiejętności, perspektywicznego myślenia
i samooceny, sprawnego zarządzania sobą i wolnym czasem.
i samooceny, sprawnego zarządzania sobą i wolnym czasem.