Created string item:644:title for text group menu: A K T U A L N O Ś C I

Wyjazd studyjny po Regionie Świętokrzyskim – warsztaty geograficzne

W dniu 24.03.2011 r. odbył się wyjazd studyjny po regionie świętokrzyskim zorganizowany w ramach Projektu „Dać szansę - program warsztatowego wsparcia edukacyjnego młodzieży szkół zawodowych w powiecie buskim” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wzięli w nim udział uczniowie realizujący warsztaty geograficzne wraz z opiekunami.

Poznanie walorów regionu świętokrzyskiego rozpoczęto od zwiedzania zabytków Św. Krzyża, gdzie przewodnik przedstawił szczegółową historię Tego miejsca, oprowadzając również młodzież po obiektach Klasztoru i Kościoła. Mieliśmy również możliwość obejrzenia Krypt w podziemiach.

W jadłodajni „Pod aniołami” spożyliśmy gorący bigos. Następnie zeszliśmy szlakiem do Nowej Huty, gdzie czekał na nas autokar. W dalszą drogę udaliśmy się wśród pasm górskich do Zespołu Klasztornego i Narodowego Parku Świętokrzyskiego w Św. Katarzynie. Ze Św. Katarzyny doliną Wilkowską pojechaliśmy do Zagnańska, aby podziwiać najstarszy pomnik przyrody w regionie jakim jest Dąb „Bartek”.
Przejeżdżając przez Kielce zatrzymaliśmy się, w południowo-zachodniej części miasta, aby podziwiać wzgórze zbudowane z wapieni górnodewońskich zwane Kadzielnią. Obecnie wyrobisko wypełniają wody podziemne tworząc jezioro Szmaragdowe. Od 1962 r. znajduję się tu Rezerwat Przyrody „Kadzielnia”.

Ostatnim miejscem wyjazdu były ruiny zamku królewskiego w Chęcinach z przełomu XII i XIV w. Z ruin zamku podziwialiśmy piękno krajobrazu świętokrzyskiego. Zmęczeni ale w dobrych humorach i ze wspaniałymi wspomnieniami wróciliśmy do domów.