- 7670 odsłon
STAFF TRAINING IN TONBIDGE
W dniach 3 grudnia - 8 grudnia 2017 r. czterech nauczycieli: Małgorzata Piwońska, Iwona Kąkol, Angelika Bilewska i Agnieszka Zielińska uczestniczy w staff training w ramach aktywności w Projekcie Erasmus + w Wielkiej Brytanii.
Tonbridge to miasto w angielskim hrabstwie Kent, położone nad rzeką Medway, w przybliżeniu 4 mile od Royal Tunbridge Wells, 12 mil na południowy zachód od Maidstone i 25 mil na południowy wschód od Londynu.
Widok na główną ulicę Tonbridge.
Pierwszy dzień spędziliśmy w szkole Hugh Christie Technology College w Tonbridge.
Uczniowie oprowadzili nas po szkole,
zajrzałyśmy na zajęcia.
Udział w projekcie pozwoli nauczycielom na poszerzenie wiedzy dotyczącej systemów edukacyjnych funkcjonujących w Wielkiej Brytanii. Jest to szansa na innowacyjne podejście do dotychczasowych metod nauczania w szkole, zapoznanie z kulturą, poszerzenie wiedzy historycznej dotyczącej Wielkiej Brytanii.
Popołudniu zwiedziliśmy Penshurst, miejscowość położoną nieopodal Tonbridge, gdzie mogliśmy podziwiać średniowieczny dworek warowny z XII wieku.
Naszym przewodnikiem był koordynator Projektu Richard.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
LONDON
Korzystając z wolnego popołudnia postanowiłyśmy odwiedzić stolicę Wielkiej Brytanii i Anglii - Londyn - największe miasto kraju, położone w jej południowo-wschodniej części.
Obowiązkowo punktem naszej wycieczki było The National Gallery. W Galerii Narodowej zgromadzonych zostało ponad 2000 dzieł malarstwa zachodniego, w tym kilkanaście obrazów Vincenta van Gogha, Rembrandta, Leonardo da Vinci.
Krótki spacer przez St. James Park. Jest on najstarszym z parków wchodzącym w skład królewskich parków w Londynie. Położony jest w dzielnicy City of Westminster, na wschód od Pałacu Buckingham oraz na zachód od Whitehall i Downing Street. Park ma powierzchnię 23 hektarów.
Krótka relacja z wyjazdu ;)
Miejsc na mapie w trakcie zwiedzania Londynu jest tak wiele, że ciężko zecydować, które jest najważniejsze...Dlatego też nie tracąc zbędnego czasu spacerem udałyśmy się do centrum miasta.
Nie wstąpić do królowej, to jakby nic nie zwiedzić... Ale tak na serio Buckingham Palace zrobił na nas ogromne wrażenie.
Mogłyśmy zaobserwować jak przygotowywana jest zmiana warty – wartownicy z Koszar Wellingtona maszerują pod pałac i symbolicznie odbierają klucze do królewskiej rezydencji.
Spacerując brzegiem Tamizy dotarłyśmy na Trafalgar Square, gdzie znajduje się kolumna Nelsona, zobaczyłyśmy budynek Westminster Abbey. Następnie udałyśmy się, aby podziwiać słynną wieżę zegarową Big Bena (szkoda, że w tym roku rozpoczęła się jego renowacja i potrwa przez cztey lata) i Parlament.
Od mostu Westminster aż do mostu Tower Bridge – po drodze zobaczyłyśmy m.in. diabelski młyn London Eye i National Theatre.
Relacja filmowa poniżej.
Pamiątkowe zdjęcie nad Tamizą, w tle Tower Bridge.
Jest to most zwodzony w Londynie nad Tamizą w pobliżu Tower of London, od której bierze swą nazwę. Jeden z najbardziej znanych obiektów w Londynie, zbudowany w stylu wiktoriańskim.
Jego historia zaczęła się w roku 1872, kiedy to parlament angielski rozpatrzył projekt ustawy dotyczącej budowy drugiego mostu nad Tamizą. Mimo zastrzeżeń zgłaszanych przez zarząd zamku Tower of London ustawa została uchwalona.
Przechodząc zajrzałyśmy do Tower of London (Pałacu i Twierdzy Jej Królewskiej Mości). Jest to budowla obronna i pałacowa monarchów Angli. Wzniesiona została w 1078 roku dla Wilhelma Zdobywcy. Tower of London było więzieniem, z którego podobno nie było ucieczki, ponieważ wejście było zaraz nad wodą – podpływano łódkami i tam prowadzono więźniów do celi.
Przechodząc przez St. James Park i Green Park swoje kroki skierowałyśmy w stronę najpopularniejszej ulicy miasta Oxford Street, po drodze odwiedzając Hotel Ritz.
Zajrzałyśmy też do środka.. jak widać czuć już "magię Świąt"
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
The Royal Greenwich Astronomical Observatory
Kolejnego dnia udałyśmy się do The Royal Greenwich Astronomical Observatory. Jest to obserwatorium astronomiczne zbudowane przez króla Karola II 10 sierpnia 1675 roku. Służyło wówczas do pomiarów astrometrycznych, przydatnych do nawigacji w żegludze dalekomorskiej.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzielnica stała się ważnym miejscem w czasach początku rozwoju kolei.
Jej przemysłowe dziedzictwo dało początek rozwojowi handlu i rozrywki, w tym wielu sławnych na świecie bazarów np. Camden Market i scen muzycznych związanych z kulturą alternatywną.
Camden to ogromna różnorodność oraz kolorowe witryny sklepów. Nie ważne, jakiej muzyki słuchasz – tu na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.
Dużo sklepów podzielonych jest tematycznie, można wejść do krainy rocka, metalu czy techno, gdzie wystrój dopasowany jest idealnie do danego gatunku muzycznego.
Bardzo często, tutejsze fasady budynków ozdabiają polityczne komentarze a intensywne barwy składają hołd sztuce Pop Art.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Tego typu projekty opierają się na rozwoju osobistym i zawodowym. Pozwalają na dzielenie się doświadczeniem/ praktykami nabytymi podczas pracy z młodzieżą na różnym poziomie edukacyjnym od szkoły podstawowej przez gimnazjum po szkole średnia.
Uczestniczyłyśmy w zajęciach lekcyjnych /na zdjęciu lekcja fizyki/.
Erasmus daje możliwość nabywania praktycznych umiejętności lub odkrywania nowych pomysłów na naukę i nauczanie czy organizację lekcji, wprowadzenie nowych innowacyjnych metod aktywizacji uczniów.
Oprócz zajęć obligatoryjnych uczniowie klas młodszych mają do wyboru zajęcia techniczne, kulinarne albo informatyczne. Sami tworzą proste konstrukcje co przedstawiają powyższe zdjęcia.
Technika na co dzień przygotowuje i zachęca uczniów do praktycznego wykorzystania teorii, a przy okazji rozbudza zainteresowania uczniów.
W klasach starszych mogą oni dokonać wyoru między plastyką, rysunkiem, designem, modą, zajęciami teatralnymi itp.
Sami projektują wzory i później nakładają je na wybrane materiały.
Tworzą też kostiumy i rekwizyty na przedstwienia szkolnej grupy teatralnej.
Od najmłodszych lat rozwijają pasje malarskie.
Uczą się wielu różnych technik malarskich i rysunkowych, tworzą z wyobraźni ilub czerpią pomysły z natury. Zajęcia te służą tekże, aby sprawinie posługiwali się różnymi stylami malarskimi.
Rok po kroku uczą się jak stworzyć własny rysunek i obraz, jak rozwinąć swój własny styl artystyczny ,
czym malować i rysować, aby podnieść jakość swojego warsztatu.
Uczestniczyliśmy też w zajęciach języka angielskiego.
Projekt Erasmus + poprzez pogłębianie wiedzy z zakresu metodyki pozwala tworzyć ciekawsze ćwiczenia, a w rezultacie mocniej angażować uczniów w proces nauczania – uczenia się. Z kolei obserwacja różnego rodzaju zajęć lekcyjnych nie raz uświadamia, że na dany problem możemy spojrzeć z innej perspektywy.