Created string item:644:title for text group menu: A K T U A L N O Ś C I

 Wyjazd do Edessy

W środę odwiedziliśmy lokalny jarmark, gdzie mieliśmy możliwość kupienia świeże owoce, warzywa, zioła i inne produkty regionalne.

Można też było nabyć lokalne smakołyki lub zakupić pamiątki.

 

Zapraszamy do obejrzenia filmiku poniżej

Następnie udaliśmy się na spotkanie z Burmistrzem miasta, gdzie mieliśmy możliwość dowiedzieć się interesujących informacji o nowoczesnych progamach ekologicznych.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

“The circle of water” attend the programme of the Centre of Environmental Education

Cykl wodny opisuje ciągły ruch wody na powierzchni Ziemi. Masa wody na Ziemi pozostaje stała, ale podział wody na główne rezerwuary lodu, słodkiej wody, soli fizjologicznej i wody atmosferycznej zmienia się w zależności od szerokiego zakresu zmiennych klimatycznych. 

Woda przemieszcza się od jednego zbiornika do drugiego, na przykład od rzeki do oceanu lub od oceanu do atmosfery, poprzez fizyczne procesy parowanie, kondensację, infiltrację czy przepływ napodpowierzchniowy. 


Wszyscy z zaciekawieniem słuchali wykładu.

Braliśmy udział w warsztatach.

Co wiemy o wodzie? Najlepiej sprawdzić to samemu. Oczywiście nie zabrakło czasu na praktyczne podejście do tematu.

Czekała na nas niespodzianka - lekcja w terenie ;)

Uczniowie chętnie brali udział w eksperymentach.

Nauczyciele zresztą też ;)))

Wydawałoby się, że na Ziemi nie ma nic bardziej pospolitego niż woda.  

  Woda to jedna z najbardziej rozpowszechnionych substancji w przyrodzie, ale też jeden z najdziwniejszych związków chemicznych.

J

ako jedna z niewielu substancji może występować w trzech stanach skupienia: stałym, ciekłym i gazowym – i współistnieją one ze sobą w typowych ziemskich temperaturach.

Aby powstała tęcza potrzebny jest deszcz i słońce - tyle wie każdy z nas. Ale czy wiecie, że nie mniej niż powyższe do powstania tęczy przyczynia się specyfika oka ludzkiego?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Thermal springs in Loutraki 

Starożytne miasto to dzisiejsze źródła termalne, które nazywają się Loutraki.

 Podobnie jak w czasach starożytnych, jest to piękne i nowoczesne uzdrowisko, które dzięki mitom i historii kontynuuje codzienne, alternatywne podejście do terapii, relaksu i odmłodzenia. 

Mogliśmy pozdziwiać uroki kurortu.

 

W drodze powrotnej z Loutraki do Edessy podziwialiśmy piękny zachód słonca.

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Następnie trwała praca nad projektem, prowadzenie lub obserwowanie zajęć (job - shadowing), poznawanie kultury i zwyczajów krajów partnerskich.

 Pracowaliśmy nad eTwinningiem. Jest to platforma, dzieki której można się komunikować, współpracować, realizujać zadania wynikające z projektu, dzielić się swoimi pomysłami. 

Podsumowaliśmy pracę nad projektem, a każdy z uczestników otrzymał pamiątkowy certyfikat.

Kolejny tydzień to prowadzenie zajęć przez nauczycieli. 

  Prezentacje dotyczyły historii krajów, położenia geograficznego, zabytków. Pokazania miejsc ważnych dla historii kraju, symboli narodowych oraz omówienie ciekawostek nt. Polski.

Profesor Michał Siekierski prowadził zajęcia  (tzw. "job - shadowing"). Drugi tydzień okazał się bardzo pracowity.

Andrzej Gawęda uczeń klasy III g w  drugim tygodniu miał praktyki

  

Oczywiście pełen profesjonalizm ;))

Pamiątkowe zdjęcie z ucznami z Reunion.